More

    Latest Posts

    Scapa de greutate cu dieta disociata – Cea mai simpla dieta pentru tine

    Dieta disociata merge in esenta impotriva a tot ceea ce am fost invatati despre nutritie in ultimele decenii. Se bazeaza pe premisa combinarii alimentelor, care implica consumul de anumite grupe de alimente (de exemplu, toate amidonurile sau toate legumele) la o masa. Dezvoltata de Dr. William Howard Hay la inceputul anilor 1900, dieta disociata se mai numeste si Dieta de Fan sau Dieta Dr. Hay.

    Dieta disociata se bazeaza pe principiul Combinarii Alimentelor creat in anii 70. Odata ce ideea a fost deschisa, multi medici si nutritionisti au venit cu propriile lor versiuni. Dintre acestea, dieta cu fan a fost deosebit de proeminenta. Dezvoltat in 1920 de William Howard Hay, un medic din New York, a impartit alimentele in alcaline, acide si neutre.

    Dr. Hay credea ca consumul mai multor tipuri de alimente intr-o singura sedinta face ca sistemul digestiv sa suprasolicite stomacul, incetinind in mod eficient metabolismul si relaxand intestinele. Rationamentul sau din spatele acestei afirmatii s-a axat pe faptul ca organismul tau trebuie sa produca si sa secrete diferite enzime digestive pentru alimentele alcaline si acide. In esenta, in dieta disociata, te descurajezi sa consumi mese bine rotunjite care includ o varietate de grupuri de alimente. Acest ghid acopera rationamentul din spatele dietei disociate si daca este sau nu o optiune viabila sau sanatoasa de incercat. Daca ai incercat dieta si o consideri eficienta, posteaza un status motivational, despre aceasta, si incurajeaza-ti prietenii sa incerce si ei.

    Ce mananci in dieta disociata

    A manca un singur grup de alimente la un moment dat nu inseamna ca vei manca doar junk food pentru o zi intreaga si o numesti dieta. Planul incurajeaza consumul de fructe, legume, cereale integrale, lactate si proteine din carne ca grupe principale de alimente, limitarea amidonului si grasimilor rafinate si eliminarea tuturor alimentelor nedorite.

    Se concentreaza pe alimentele bogate in nutrienti: Poate ca cel mai bun lucru despre dieta disociata este ca ii invata pe oameni sa aleaga alimente intregi, bogate in nutrienti.

    Unele grupuri de alimente, au o densitate calorica destul de scazuta. Aceasta inseamna ca poti manca cantitati mai mari de alimente pentru mai putine calorii. De exemplu, pepene galben in valoare de 100 de calorii arata mult mai mult decat alimente decat 100 de calorii de caju.

    Singura regula foarte rapida este ca proteinele si carbohidratii nu pot fi consumati in decurs de 4-5 ore unul de celalalt, pana cand digestia nu este ,,completa”. Majoritatea adeptilor dietei nu combina nici surse de proteine sau surse de carbohidrati (de exemplu, consumul de fructe si legume sau carne si lactate impreuna).

    Este dieta disociata o alegere sanatoasa pentru tine?

    Daca esti in cautarea unei diete noi pe care sa o incerci, probabil ca doresti sa stii cum se compara cu toate dietele pe care le consideri sa le incerci.

    Recomandarile dietetice includ cinci grupe de alimente: fructe, legume, cereale, lactate si proteine. Recomandarile cheie includ:

    ●O varietate de legume din toate subgrupurile – verde inchis, rosu si portocaliu, leguminoase (fasole si mazare), amidon si altele

    ●Fructe, in special fructe intregi

    ●Boabe, dintre care cel putin jumatate sunt cereale integrale

    ●Lactate fara grasimi sau cu continut scazut de grasimi, inclusiv lapte, iaurt, branza si / sau bauturi din soia imbogatite

    ●O varietate de alimente proteice, inclusiv fructe de mare, carne slaba si carne de pasare, oua, leguminoase (fasole si mazare) si nuci, seminte si produse din soia

    ●Uleiuri

    ●Grasimi saturate limitate, grasimi trans , zaharuri adaugate si sodiu

    Beneficii pentru sanatate

    Alimente nutritive

    Nu exista prea mult loc pentru alimentele procesate in cadrul grupurilor de alimente pe care Dr. Hay le-a dezvoltat, deoarece alimentele procesate contin deseori mai multe proprietati si profiluri de macronutrienti care s-ar incadra in mai multe grupuri de alimente.

    De exemplu, s-ar putea sa te gandesti la o cutie de biscuiti ca la amidon, dar biscuitii contin adesea un continut ridicat de grasimi, deoarece sunt facute cu uleiuri. Si s-ar putea sa crezi ca un baton de proteine se incadreaza in categoria proteinelor, dar multe batoane de proteine contin carbohidrati si zaharuri adaugate.

    Riscuri de sanatate

    Prea restrictiv

    Pentru unii oameni, cele trei grupuri de alimente si combinatiile limitate ar putea fi prea restrictive. Restrictionarea alimentelor poate duce la sentimente de vinovatie si rusine in jurul alimentelor si, in cele din urma, poate duce la o alimentatie nesanatoasa. Daca incerci o dieta disociata si te simti restrictionat, cel mai bine ar fi sa incerci un alt plan de alimentatie sanatoasa.

    Te va ajuta sa slabesti?

    Dieta contine un pro evident: ,,Este bazata pe alimente reale, intregi, cu accent pe cresterea plantelor si limitarea produselor de origine animala”, spune Blake. ,,Cresterea aportului de alimente pe baza de plante se coreleaza cu un aport mai mare de fibre , care te poate mentine satul si te poate ajuta la pierderea in greutate .” In plus, alimentele pe baza de plante au in mod natural mai putine calorii, astfel incat sa poti manca mai multe alimente pentru mai putine calorii.

    Cu toate acestea, nu exista dovezi care sa sustina afirmatia ca stomacul nostru nu este capabile sa digere impreuna alimentele alcaline si acide, mai ales ca multe alimente includ ambele proprietati, spune Blake. Nucile, de exemplu, contin carbohidrati alcalini si proteine acide – iar sistemul nostru digestiv este capabil sa gestioneze combinatia de nutrienti foarte bine.

    Daca pierzi in greutate pe baza dietei disociate, este probabil pentru ca pierzi calorii, nu pentru ca sistemul digestiv functioneaza brusc perfect.

    Soiuri de planuri dietetice disociate

    Exista doua modalitati principale de a utiliza dieta disociata. Primul este cel de a, consumand un singur tip de mancare intreaga zi. Probabil ca pot ghici la ce te gandesti; cat de greu poate fi sa mananci doar carne toata ziua? Ei bine, permite-mi sa-ti spun, nu este atat de distractiv si usor pe cat pare.

    De aceea ni s-a prezentat o a doua optiune – aceea de a aplica aceasta regula fara amestecare la fiecare masa individual. In acest fel, poti lua oua la micul dejun, legume la pranz si peste la cina, de exemplu.

    Ce trebuie sa stii

    Cercetarile lui Hay l-au determinat sa determine ca organismul digera alimentele cu continut ridicat de carbohidrati cu un proces alcalin, in timp ce alimentele cu continut ridicat de proteine au necesitat un proces acid.

    Dr. Hay, de asemenea, a crezut ca consumul de alimente multiple simultan provoaca acumularea de toxine, in special prea mult acid in fluidele corporale sau acidoza. Sustinatorii dietei sustin ca consumul in felul acesta ofera mai multa energie, te satisface cu portii mai mici, te ajuta sa pierdeti in greutate si iti mentine sistemul digestiv sanatos.

    Esti incurajat sa astepti cel putin patru ore inainte de a manca o masa ,,incompatibila”. De exemplu, daca mananci o salata de fructe cu fructe acide si subacide, ar trebui sa astepti cel putin patru ore inainte de a manca o masa de pui si legume aburite, fara amidon. In afara de asta, sincronizarea depinde in totalitate de tine.

    Poate ca cel mai bun lucru pe care il poti face pentru a face dieta mai usoara este sa planifici masa. Pentru a avea succes in aceasta dieta, va trebui sa stii ce sa mananci si cand sa mananci. Planificarea meselor si pregatirea mancarii pentru o saptamana intreaga te poate ajuta sa respecti regulile dietei cu mai putin efort sau stres mental.

    Daca esti interesat/a de dieta disociata, dar crezi ca suna un pic prea confuz si restrictiv, poti incerca o introducere mai usoara la combinarea alimentelor. De exemplu, dieta disociata spune ca nu poti combina carbohidratii si amidonul cu fructele. Dar un castron cu fulgi de ovaz cu felii de banane si fructe de padure este o masa sanatoasa si nu este nimic in neregula cu combinarea acestor alimente intr-un mic dejun delicios.

    Fructe acide: grapefruit, portocale, lamai, tei, ananas, rodii, rosii. Combinati cu fructe subacide, nuci si seminte. Nu combinati fructele acide cu fructele dulci sau alte grupe de alimente, cu exceptia rosiilor.

    Fructe subacide : mere, caise, fructe de padure, struguri, kiwi, mango, nectarine, papaya, piersici, pere, prune, capsuni. Combinati cu fructe acide sau fructe dulci, dar nu ambele in acelasi timp. De asemenea, puteti combina fructe subacide cu nuci si seminte. Nu combinati cu alte grupuri de alimente.

    Legume fara amidon: Sparanghel, anghinare, fasole verde, sfecla, broccoli, varza, conopida, castravete, vinete, usturoi, salata, telina, morcovi, ceapa, patrunjel, ardei, napi, ciuperci, dovlecei. Combinati cu proteine, grasimi, carbohidrati si amidon.

    Glucide si amidon: Paine, paste, cereale / cereale, cartofi. Combinati cu legume si grasimi fara amidon. Nu combinati cu proteine sau fructe.

    Proteine pe baza de plante: Fasole, nuci si seminte, arahide, boabe de soia, produse din soia, tofu. Se combina cu legume fara amidon. Nu combinati cu amidon sau fructe.

    Grasimi: uleiuri de avocado, masline, nuca de cocos, unt, smantana si masline, avocado, in, susan si canola. Combinati cu legume fara amidon, carbohidrati si amidon si proteine. Nu combinati cu fructe.

    Vin rosu, vin alb si cidru: beti aceste bauturi cu o masa pe baza de proteine (acida).

    Diferitele faze ale dietei disociate

    Fiecare zi este o noua etapa. In ceea ce priveste durata planului, acesta este in general repartizat pe o saptamana. Este recomandabil sa repeti din nou la fiecare trei saptamani pana la greutatea ideala.

    La ce slabire sa te astepti?

    Este vizibil rapid si variaza in functie de organisme. In medie, este de aproximativ 2 pana la 3 kg.

    Concluzie

    Dieta disociata incurajeaza obiceiuri alimentare mai bune care favorizeaza scaderea in greutate, cum ar fi consumul de alimente mai dense in nutrienti, pe baza de plante si evitarea caloriilor. Dar modelul alimentar singur il face un plan nerealist (si nesanatos) de mentinut pe termen lung.

    Corpul necesita un anumit raport de carbohidrati, proteine si grasimi pentru a functiona optim, iar dieta disociata te va lasa cu deficit de nutrienti de cele mai multe ori. Cel mai bun lucru pe care il poti face este sa aplici pozitivele din aceasta dieta intr-un plan alimentar mai echilibrat, care include exercitii fizice regulate pentru a pierde in greutate si a o mentine.

    Alegerea unei diete este o decizie personala care implica multe lucruri pe care trebuie sa le i-ai in consideratie, inclusiv nevoile si preferintele tale alimentare, relatia ta actuala cu alimentele, obiectivele tale de sanatate si multe altele. Inainte de a incerca orice dieta, asigura-te ca i-ai in considerare acei factori si pune intrebari de genul ,,Am suficient timp in programul meu pentru a incepe aceasta dieta?”

    Dieta disociata, desi nu este sustinuta de stiinta, te poate atrage la un mod nou, non-traditional de a manca, care nu se simte neaparat ca o dieta. Cu toate acestea, riscul de deficit de nutrienti este prezent, la fel si riscul unei mentalitati restrictive cu privire la mesele tale. Daca esti curios cu privire la dieta disociata, discuta cu medicul tau daca ar functiona pentru tine.

    Latest Posts

    Don't Miss