More

    Latest Posts

    Ce este dieta Cambridge?- Afla totul despre cea mai populara dieta in Marea Britanie

    Dieta Cambridge este un plan de dieta foarte scazut in calorii conceput pentru o pierdere rapida si drastica in greutate. Este practic o dieta de inlocuire a meselor care implica consumul zilnic de shake-uri, supe, terciuri si snack-baruri special facute.

    Daca vrei sa afli mai multe despre dieta Cambridge, citeste mai jos, unde vei gasi raspunsul la intrebare. De la origine pana la planul de masa, in acest articol vei reusi sa primesti toata informatia de care ai nevoie. Alege tu, daca dieta Cambridge este potrivita pentru tine si daca te va ajuta sa slabesti. Nu uita ca dietele nu sunt pentru toata lumea, si inainte de a incepe una, trebuie sa te consulti cu un doctor.

    Ce este dieta Cambridge?

    Dieta Cambridge este o dieta semisintetica conceputa special pentru a indeplini cerintele nutritionale zilnice ale unei persoane, evitand in acelasi timp un numar semnificativ de calorii. Dieta a fost initial dezvoltata de Dr. Alan Howard la Universitatea Cambridge in 1970. Ulterior, dieta a fost introdusa ca produs comercial in SUA si, respectiv, in Marea Britanie in 1980 si, respectiv, in 1984. In prezent, dieta Cambridge a fost reintrodusa cu un nou nume, dieta 1: 1, evidentiind relatia de la unu la unu dintre dieta si persoana.

    Dieta Cambridge a fost initial utilizata si dezvoltata in programele de slabire a spitalelor in anii 1960 de catre Alan Howard de la Universitatea Cambridge, Anglia. Drepturile la formula originala Cambridge din Statele Unite au fost obtinute de Cambridge Direct Sales in 1979, iar dupa imbunatatiri pentru aroma, dieta Cambridge a fost lansata ca produs comercial in Statele Unite in 1980. Howard si-a creat propriile sale imbunatatiri aromatice si a lansat o versiune comerciala in Marea Britanie a dietei Cambridge in 1984. Din 2005, compania britanica care produce produsul este Cambridge Nutritional Foods Limited.

    Cum functioneaza dieta?

    Dieta Cambridge functioneaza in mod similar cu dieta ketogenica care pune corpul intr-o stare metabolica numita cetoza. Din cauza faptului ca nu are suficienta sursa de energie pe baza de carbohidrati, corpul incepe sa arda grasimea din corp, ducand la o reducere rapida a greutatii corporale.

    Exista sase pasi intr-un plan de dieta Cambridge care ofera aproximativ 450 – 1500 de calorii pe zi. Pasul 1 (dieta cu sursa unica) este cel mai extrem pas care implica consumul de produse dietetice Cambridge impreuna cu 2,5 litri de apa. Ultimul pas (pasul 6) este intretinerea, care este mai flexibila si permite persoanei sa manance mese sanatoase, intercalate cu cateva produse dietetice Cambridge.

    In timpul primului pas al dietei, cunoscut sub numele de ,,Etapa de inlocuire a dietei totale”, consumi minimum 600 de calorii pe zi sub forma a trei sau patru produse de inlocuire a mesei Cambridge. Odata ce prima etapa este finalizata, mesele zilnice cresc in mod constant pe masura ce avansezi si incepi sa reintroduci alimentele normale inapoi in dieta ta.

    Care sunt avantajele dietei Cambridge?

    Dieta sustine ca ofera o pierdere instantanee si drastica in greutate. Deoarece produsele de inlocuire a meselor sunt echilibrate din punct de vedere nutritional, se asteapta ca o dieta sa obtina o gama completa de substante nutritive importante, inclusiv vitamine si minerale.

    Exista studii stiintifice care sustin ca dieta Cambridge poate fi folosita in siguranta pentru pierderea in greutate, mentinerea in greutate si beneficii pe termen lung pentru sanatate.

    Un numar tot mai mare de dovezi sugereaza ca dieta Cambridge este tolerabila si poate fi utilizata pentru a reduce greutatea de pana la 15 kg. De asemenea, este eficient in gestionarea diabetului, prediabetului, osteoartritei, apneei obstructive de somn, obezitatii si tulburarilor cardiovasculare.

    Care sunt dezavantajele dietei Cambridge?

    Potrivit unor experti in dieta, un plan de dieta de 1000 de calorii sau mai putin pe zi nu ar trebui urmat mai mult de 12 saptamani continuu. Daca o persoana mananca doar 600 de calorii sau mai putin pe zi, acesta trebuie evaluat in mod constant de catre un profesionist din domeniul sanatatii / dietei pentru a evita consecinte grave, cum ar fi pierderea masei musculare.

    Exista dovezi publicate care afirma ca dieta Cambridge are posibile efecte secundare, cum ar fi constipatie, flatulenta, greata, respiratie urat mirositoare, senzatie de frig, oboseala si ameteli. De asemenea, poate provoca pietre la vezica biliara.

    Deoarece dieta implica in principal inlocuirea mesei, poate creste in cele din urma pofta mare, ducand la consumul excesiv si la cresterea in greutate. Astfel, dieta poate sa nu fie foarte eficienta pentru mentinerea greutatii de lunga durata. De asemenea, poate declansa tulburari de alimentatie.

    Natura extrem de stricta a planului de dieta Cambridge poate fi demoralizanta la un moment dat, iar persoana se poate confrunta cu dificultati in mentinerea alimentatiei corecte pentru o perioada lunga de timp. Expertii sustin, de asemenea, ca persoanele cu un plan drastic de pierdere a greutatii sunt mai susceptibile de a castiga inapoi greutatea pierduta.

    Etapele Dietei Cambridge

    Ceea ce mananci depinde de ,,pasul” din dieta Cambridge in care te afli. Primii cinci pasi includ cel putin un produs de inlocuire a mesei, cum ar fi shake-uri, batoane nutritioniste si smoothie-uri:

    ●Primul pas: in aceasta etapa, consuma exclusiv produse de inlocuire a meselor.

    ●Pasul doi: Trei inlocuiri de mese pe zi, plus o masa sanatoasa la alegere.

    ●Pasul trei: doua inlocuiri de mese pe zi, plus un mic dejun sanatos, pranz si cina.

    ●Pasul patru: doua inlocuiri de mese pe zi, plus pranz, cina si o gustare suplimentara.

    ●Pasul cinci: Inlocuirea unei mese, plus micul dejun, pranzul, cina si o gustare.

    ●Pasul sase: faza de intretinere. Nu exista un plan structurat de urmat

    Ce spun criticii

    Dieta Cambridge sustine ca este sigura si sanatoasa de urmat, dar unii experti si nutritionisti spun ca nu recomanda diete limitate la sub 600 de calorii pe zi.

    Max Bridger, antrenor personal de la LDN Muscle spune: ,,Nu este ceva ce as recomanda oricaruia dintre clientii mei. ,,Sigur, consumul sub 500 de calorii timp de 12 saptamani te va face sa scazi rapid in greutate, dar vei pierde si o multime de muschi – asa ca nu te astepta la un fizic atletic, tonifiat la final”.

    ,,Nu va asteptati sa pastrati greutatea atunci cand reveniti la alimentatia normala”, spune Bridger. ,,S-ar putea sa readuceti greutatea pe care ati pierdut-o in timp ce in Cambridge Weight Plan, dupa ce ati terminat si ati revenit la stilul dvs. de viata normal, deoarece metabolismul tau s-ar fi adaptat probabil la caloriile restranse, incetinind.

    Ce mananci la dieta Cambridge?

    In prima etapa, o zi obisnuita a dietei ar putea include un shake de capsuni la micul dejun, un shake de banane la pranz si supa cu aroma de pui si ciuperci la cina.

    Pasul trei amesteca din nou produsele de inlocuire a mesei Cambridge Weight Plan cu un mic dejun de 150kcal, un pranz de salata cu frunze verzi, o cina de 400kcal, plus 200ml lapte degresat si cel putin patru litri de lichide.

    Pe masura ce dieta progreseaza in etapele ulterioare, persoanele care iau dieta pot introduce cafea si ceai, precum si idei de masa cu continut scazut de calorii, cum ar fi curry vietnamez de creveti, ratatouille prajite si file de cod cu ou pocat si sparanghel.

    Cata apa trebuie de baut?

    Este foarte important sa te mentii hidratat in timp ce urmezi dieta 1: 1. Iti recomandam sa bei cel putin 2,25 litri sau patru litri de apa in fiecare zi. Apa ajuta la mentinerea volumului de sange si previne deshidratarea. Putin si adesea este calea de urmat – incearca sa continui sa bei pe tot parcursul zilei. Este mult mai usor sa incerci sa bei 4 cani deodata.

    Este dieta Cambridge potrivita pentru mine?

    Daca oricare dintre urmatoarele descrieri suna familiare, NU vei putea urma dieta Cambridge:

    ●IMC-ul tau este sub 20

    ●Ai sub 14 ani

    ●Ai avut un atac de cord sau un accident vascular cerebral in ultimele 3 luni

    ●Ia-i medicamente prescrise pentru inhibarea monoaminooxidazei

    ●Ia-i medicamente anti-obezitate

    ●Esti un abuzant de substanta sau dependent de alcool

    ●Esti gravida sau alaptezi sau ai nascut in ultimele 3 luni. Pentru oricine altcineva, un consultant este cel mai potrivit pentru a-ti spune daca dieta este adecvata.

    Istoria Dietei Cambridge

    Dieta Cambridge a fost foarte populara in anii 1980, dar a fost si subiectul unor controverse. A fost supus controlului autoritatilor de reglementare si al autoritatilor din domeniul sanatatii, dupa ce au fost ridicate potentiale probleme de sanatate. Sub presiunea Administratiei SUA pentru Alimente si Medicamente, aportul de calorii a crescut de la 330 kcal / zi la 800 kcal / zi. In 1985, Cambridge Diet Plan a platit o suma de sase cifre pentru solutionarea unui caz adus de familia unei femei de 31 de ani care murise in timp ce urma dieta Cambridge. FDA a declarat ca opt astfel de decese au fost ,,potential legate” de dieta Cambridge. La inceputul anilor 1980 au fost documentate sase decese ale persoanelor care urmau dieta lichida din Cambridge.

    In 1987, un raport al Departamentului de Sanatate al guvernului Regatului Unit a criticat dovezile prezentate de Cambridge Nutrition – grupul de lucru responsabil nu a fost convins de afirmatiile ca dieta Cambridge a obtinut economii de proteine, precum si diete conventionale cu restrictii calorice si era ingrijorata de conservarea tesutului slab in timpul dieta.

    Meniu pe zile

    Meniu I pentru primul program

    Mic dejun: salata de legume verde; terci Cambridge; ceai verde fara zahar.

    Pranz: salata vegetala; supa Cambridge.

    Cina: salata greceasca; cocktail de mare.

    Meniu II pentru al doilea program

    Mic dejun: cocktail de shake pudra de lapte degresat si proteine de soia cu aroma de ciocolata (145 kcal).

    Pranz: ciorba de lapte degresat si proteina de soia pudra cu aroma de pui si ciuperci (138 kcal).

    Cina: lapte degresat si un amestec de cereale integrale (149 kcal).

    Gustare: bara de proteine din soia si lapte cu aroma de lamaie in glazura cu aroma de iaurt (150 kcal).

    Latest Posts

    Don't Miss